דאוד ווידאד
הו דאוד בעלי
העשיר היכן היית ומה עשית?
הו דאוד בעלי העשיר רוצה לאכול לחמנייה בפיתה?
וידאד הו וידאד
שיחקתי אמת או חובה עם ת'בית ורבאב,
וידאד הו וידאד אל
תתני לי לאכול בעוד רגע אני מתפוצץ.
הו דאוד בעלי
העשיר למה חזרת, ומה אתה בחרת?
הו דאוד בעלי
העשיר האם לאכול זכרת?
וידאד הו וידאד
בחרתי חובה במשחקי עם ת'בית ורבאב,
וידאד הו וידאד אל
תתני לי לאכול בעוד רגע אני מתפוצץ.
הו דאוד בעלי
העשיר למה איתם שיחקת, ומדוע להצעתם הסכמת?
הו דאוד בעלי
העשיר האם לאכול הספקת?
וידאד הו וידאד
הבטחות רבות הבטיחו ת'בית ורבאב,
וידאד הו וידאד אל
תתני לי לאכול בעוד רגע אני מתפוצץ.
הו דאוד בעלי
העשיר מה אכלת?
הו דואד בעלי
העשיר למה להצעותיי לא הסכמת?
וידאד הו וידאד את
חיי אכלתי במשחקי עם ת'בית ורבאב,
וידאד הו וידאד אל
תיתני לי לאכול בעוד רגע אני מתפוצץ.......
פירוש הבלדה
חריזה- שתי שורות
ראשונות בכל בית (עשית-פיתה) והשורה הראשונה בכל בית חוץ מהבית האחרון מתחרזת
בתוכה(חזרת-בחרת)
סיום טרגי- דאוד
מת בפיצוץ
מבנה-4 בתים ו4 שורות בכל בית
חזרות- הו דאוד
בעלי העשיר, וידאד הו וידאד, ת'בית ורבאב, אל תיתני לי לאכול בעוד רגע אני מתפוצץ
פואנטה- כשוידאד
שואלת את דאוד למה הוא חזר ומה הוא בחר אחרי שהיא יודעת שהוא שיחקת אמת או חובה עם
ת'בית ורבאב הוא עונה חובה. אחר כך היא שואלת בדאגה למה דווקא איתם הוא שיחק ולמה
הוא הסכים לחובה. הוא עונה לה שהם הבטיחו הרבה הבטחות. לבסוף היא רוצה לבדוק מה
הוא אכל שהוא לא רוצה לאכול והוא עונה לה שהוא אכל את חייו, שהוא סיים
("לאכול") את חייו. ברגע שהוא גומר את המשפט האחרון שלו הוא מתפוצץ על
אמת.
צבעים-אדום, כתום-
צבעים שליליים כי זה פיצוץ
בעיקרון הבלדה עונה למאפייני הבלדה .
השבמחקלא הבחנתי בחרוזים , וגם השפה לא הייתה גבוהה כל כך .
הכתיבה הייתה טובה , החזרות גם .
אהבתי שלקחתם את הרעיון שלמדנו בשיעור ערבית ופחות אהבתי את הרעיון המרכזי שדומה לבלדה שלמדנו .
ישנם כל מאפיני הבלדה חוץ מיסוד על טבעי והחרוזים לא היו כל כך טובים.
השבמחקלא ממש אהבתי והבנתי למה בחרתם ברעיון לשימוש במילים בערבית.
הבלדה לא היתה בשפה גבוהה אלא במילים פשוטות של חיי היומיום.
בלדה יפה ומצחיקה,כתובה עם מילים רבות בערבית.
השבמחקבבלדה זו יש את כל מאפיני הבלדה מלבד היסוד האל טבעי.
בלדה שזו אינה כתובה בשפה גבהה איך הכתיבה הייתה טובה
בלדה יפה יש בה את כל המאפיינים חוץ מיסוד על טבעי ולדעתי אווירה דרמטית
השבמחקאהבתי שהשתמשתם בשמות משיעור והכתיבה הייתה מצחיקה קצת פחות אהבתי שהכתיבה בשפה לא גבוהה בסך הכל בלדה יפה.
בבלדה שלכם היו חלק מהמאפיינים שדרושים לבלדה- צבעים, חזרות, חריזה(בחלק מהשורות), סיום טראגי, ופואנטה. אהבתי את המקוריות בשמות שבחרתם, המבנה נכון, והרעיון מקורי ויפה. לא היה יסוד על טבעי, אבל הבלדה יפה.
השבמחקבבלדה משולבים מאפיינים רבים. אהבתי שהיו חזרות של מילות קריאה, ואת הדו שיח שהתקיים שם. לא אהבתי את השימוש בהומור שהוא מיותר לדעתי. לא אהבתי שהכתיבה הייתה בשפה נמוכה יחסית.
השבמחקהבלדה הייתה טובה ומעניינת, משולבים בה את רוב מאפייני הבלדה חוץ מהיסוד העל טבעי, אהבהתי את סיפור הרקע שמאחורי הבלדה ואת הדו-שיח, הכתיבה לא הייתה בשפה גבוהה ולא אהבתי את החריזה בבלדה. אני הייתי ממליץ לשפר את החריזה ולהעלות את המשלב הלשוני בבלדה בסך הכול הבלדה הייתה טובה ומותחת.
השבמחקאלון בלכר
לדעתי תוכן הבלדה גרוע.
השבמחקהמשלה הלשוני היה נמוך.
החרוזים לא טובים.
זה עידן
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
השבמחקמאוד נהנתי לקרוא את הבלדה.
הבלדה עם המון הומור וצחוק וגם מילים בערבית.
יש המון חזרות בכל הבתים, דו שיח (שזה אגב שכחת לציין במאפייני הבלדה),
ועוד כמה, אהבתי איך שהוספת את החומר שלמדנו בערבית וגם כל השאר.
לעומת זאת, ההקשר בין בין החזרות של ה"עוד רגע אני מתפוצץ" ולהמשך של זה לא היה הגיוני, וזה די דומה לבלדה שלמדנו בעבר (אדוארד, אדוארד ) אך סך הכל התוכן היה משעשע ומעניין והבלדה הייתה מצוינת
( זה אורי )
אהבתי מאוד את הבלדה ובמיוחד את הבית הראשון שהצחיק אותי מאוד הבלדה בסך הכל הייתה טובה אך החריזה לא הייתה טובה כל כך ולא כל כך אהבתי את השורה האחרונה בכל בית, אבל השתמשתם בשמות שלמדנו בשיעור ערבית שזה סוג של שילוב בין השיעורים ואני אוהב את השילוב הזה, בקיצור הבלדה טובה.
השבמחקאהבתי את הבלדה מעניינת
השבמחקבבלדה יש את רוב מאפייני הבלדה חריזה , חזרה, סוף טרגי.
נהנתי לקרוא אותה היא מצחיקה
נועה
הבלדה טובה לדעתי אהבתי מאוד את הנושא.
השבמחקהבלדה מאוד מצחיקה ובעיקר הסוף.
בבלדה יש את רוב מאפייני הבלדה אבל אין יסוד על טבעי .
(אלון שקיבי)
הבלדה עונה על מאפייני הבלדה, היא מצחיקה ומעניינת אבל השפה שבה כתבתם את הבלדה לא גבוהה
השבמחקאופיר